четверг, 15 марта 2018 г.

Тэматычны кантроль па тэме "Літаратурная песня" 6 клас


Літаратурная песня (6 клас)

1.У вершы “Жураўлі на Палессе ляцяць”, які стаў песняй, паэт А.Ставер вельмі прачула перадае сваю любоў да радзімы. Якія вобразна-выяўленчыя сродкі (тропы) ён выкарыстоўвае? а) метафары; б) эпітэты; в) параўнанні.

2.Які тып маўлення пераважае ў вершы “Жураўлі на Палессе ляцяць”? а) апісанне; б) паведамленне; в) разважанне.

3.Вызнач тэму верша А.Ставера “Жураўлі на Палессе ляцяць” і падумай, ці сустракалася такая тэма ў народных песнях і чаму сустракалася або не: ___________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4.Вылучы сярод вершаў-песень яшчэ адзін, напісаны на тую ж самую тэму, што і верш А.Ставера “Жураўлі на Палессе ляцяць”: а) Г.Бураўкін. “Песня пра маці”; б) Л.Пранчак. “Талака”; в) Н.Гілевіч. “Я хаджу, закаханы...”.

5.Параўнай два ўрыўкі з вершаў Н.Гілевіча. Што іх аб’ядноўвае?
І. Мы ўзышлі не з насення, што ветрам занесена, –
Мы не дзікай травы самарослыя парасткі.
У глыбінях зямлі, гераічнай і песеннай,
Нашых душ карані – з вузялкамі упартасці.
Сокам вотчынных гоняў ад роду мы ўспоены,
Сонцам родных нябёс мы з маленства аблашчаны,
Як асілкі-дубы над дняпроўскімі поймамі –
Паяднаныя часам нашчадкі і прашчуры.
 ІІ. Я хаджу, закаханы, у твае краявіды,
І шапчу, як прызнанне: о, мой край дарагі!
..........................................................................
Толькі з роднага долу, толькі ў роднай дуброве –
Як не дрэвам, хоць зёлкай прарасту для жывых.
а) матыў прарастання – росту ў родным доме, пад роднымі нябёсамі; б) вобраз дзікай травы; в) вобраз магутнага дуба (дубровы); г) абодва вершы сталі песнямі; д) іх напісаў адзін аўтар; е) яны маюць аднолькавы вершаваны памер (трохскладовая страфа з націскам на трэці склад – анапест).

6.Знайдзі ў падручніку народную песню, прысвечаную маці. У якім раздзеле яна змешчана? а) хрэсьбінныя песні; б) вясельныя песні; в) пахавальныя песні; г) лірычныя песні; д) жартоўныя песні. 

7.Перачытай народную і літаратурную песні пра маці, знайдзі ў іх два аднолькавыя элітэты, запішы іх разам са словамі, да якіх яны адносяцца.
Народная песня: ________________________________________________________________________
Літаратурная песня: _____________________________________________________________________

8.Патрыятычны верш Г.Бураўкіна “Малітва” мае тры страфы, у якіх гучыць зварот да Бога. Як ты думаеш, выпадковая ці заканамерная такая лічба? Пастарайся растлумачыць свой адказ, спаслаўшыся на традыцыі вуснай народнай творчасці і рэлігіі. ___________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.Калі б табе давялося прасіць Бога, каб даў дабро нашай Радзіме-маці, якія словы звароту з верша Г.Бураўкіна “Малітва” табе захацелася б выкарыстаць? _______________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10.Параўнай верш-песню Л.Пранчака “Талака” з пачаткам верша А.Вярцінскага, які мае такі самы загаловак:
Дом будавалі талакой...
Дом будаваць – такая праца,
Што лепей аднаму не брацца,
Адзін не справішся з якой.
Ёсць спраў нямала на зямлі –
І для душы, і для заробку, –
Якія робім паасобку.
А тут без грамады ні-ні.
Парой патрэбен нам спакой.
Парой шчыруем саматужна.
А тут узяцца трэба дружна,
Узяцца разам, талакой!..
І вось, як пальцы ў кулаку,
Сыходзімся у талаку.
Каб сцены сталі навакол –
Патрэбна ўзяцца талакой!..
Ці аднолькавы настрой абодвух вершаў? _________________________________________________
Які гэты настрой: а) урачысты; б) бадзёры, вясёлы, аптымістычны; в) сумны, журботны.
Выпішы з кожнага верша радкі-параўнанні да слова “талака”:
Верш Л.Пранчака: ____________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________
Верш А.Вярцінскага: ____________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________
Якое з параўнанняў найбольш падабаецца табе і чаму7 ______________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ТЭМАТЫЧНЫ КАНТРОЛЬ 8 КЛАС “ЖАНРЫ ЛІРЫКІ"

ТЭМАТЫЧНЫ КАНТРОЛЬ 8 КЛАС “ЖАНРЫ ЛІРЫКІ” 1.         Злучыце аўтара і твор. “Спадчына”                                             ...